NO´s største utvalg
Tjen opp bonus på dine kjøp
2-5 dagers levering
Gratis frakt over 699,-ellers 59,-

Urtegaarden

Urtegaarden tilbyr forskjellige oljer og andre produkter som gjør det mulig å kunne produsere ulik kosmetikk som kremer, leppepomader, og forskjellig sminke, samt søtsaker som drops og kremboller selv. Du kommer altså til å kunne se nøyaktig hva som er i produktene dine, hvilket også er grunntanken bak Urtegaarden.Les mer om Urtegaarden og deres produkter her >>

Urtegaarden

Urtegaarden er en dansk bedrift som ble stiftet i 1978 av Sumo Lotus. Idéen til Urtegaarden fikk Sumo Lotus da hun begynte å undersøke hva det egentlig var hun smurte på sitt barns og sin egen hud. Da Sumo Lotus alltid har hatt stor interesse for naturens råvarer, begynte hun å utvikle noen sunnere og mer naturlige produkter enn dem familien hittil hadde brukt.Det første produktet Sumo lagde var en babysalve, og ikke lenge etter kom det flere typer produkter, hvilket fikk interessen til å stige ytterligere.

Stigende interesse for produktene

På grunn av den stigende interessen for produktene begynte Sumo å avholde kurs, hvor hun i første omgang lærte venner og familie hvordan de selv kunne lage produktene. Etterhvert steg interessen ytterligere, og i takt med dette steg også interessen for råvarene som den gang var vanskelige å skaffe i Danmark. Dette skapte en mulighet som Sumo grep, og dermed ble idé til virkelighet, da Urtegaarden Indkøbscentral ble opprettet.Privat hadde Sumo stor interesse for aromaterapi, som bruker naturlig forekommende eteriske oljer utvunnet fra planter. Da oljene også kunne brukes i hudpleieproduktene, var det en mulighet til å binde forretningsområdene sammen via én og samme varegruppe. Sumo valgte å utvide forretningsområdene med naturlige råvarer til fremstilling av godteri, da mange av oljene også er spiselige (for eksempel peppermynte- og sitrusoljene). Hun lagde derfor også kurs for fremstilling av godteri av de naturlige råvarene.

Flere eiere av Urtegaarden

Urtegaarden har hatt flere eiere og partnere gjennom årene. I 1985 fik Sumo en partner – Gitte Busck – og i 1986 kom enda en partner til – nemlig Mette Fischer. Sammen drev de tre kvinnene bedriften frem til 2005, da Sumo ønsket å legge inn årene.Frem til 2007 drev Gitte Busck og Mette Fischer bedriften sammen, før Gitte Busck til slutt ble eneeier av Urtegaarden.Fra 2007 til 2016 drev Gitte Busck bedriften inntil hun solgte den til Vibeke Estrup den 1. april 2016. Vibeke har vært ansatt ved Urtegaarden siden 2007, hvor hun den gang var produktspesialist.

3 forretningsområder

Urtegaarden er i dag en velkjent merkevare, som stadig fokuserer på de 3 opprinnelige forretningsområder:
  • Lag selv kosmetikk
  • Lag selv søtsaker
  • Ferdigproduserte hud- og hårpleieprodukter

Visjon

Urtegaardens visjon er delt i to:Å være ledende i Norden på salg og bruk av naturlige og rene kvalitetsråvarer for kosmetikk og søtsaker, utvalgt etter bransjens tøffeste kriterier, og økologisk når mulig.Å være den danske bedriften en henvender seg til/henvises til, når det ønskes troverdig informasjon, eller uttalelser om, alle aspekter innenfor kosmetikk og godteri med naturlige råvarer.

Produktene

Urtegaarden har et både bredt og dypt utvalg, som for eksempel gir deg mulighet til å lage drops og dine egne leppepomader selv, samtidig som de tilbyr produkter du kan bruke både for å skjemme bort deg selv og til å pleie huden din.

Varen legges til i kurven din

Kunne ikke legge til i kurven

Fortsett til betaling

Oppdaterer handlekurven din

cart-loader