NO´s største utvalg
Tjen opp bonus på dine kjøp
2-5 dagers levering
Gratis frakt over 699,-ellers 59,-

Ofte stilte spørsmål og svar på Pureviva.no

Her kan du lese svar på de spørsmålene som vi oftest mottar fra kundene våre på Pureviva.no.
I menyen kan du klikke på spørsmålene under de forskjellige kategoriene.


Spørsmål angående bestilling:

Spørsmål om ordren din:

Spørsmål angående levering:

Spørsmål angående produkter:

Spørsmål angående betaling:

Spørsmål angående returnering:

Hvordan bestiller jeg?

Du går inn og finner de varene du ønsker å kjøpe, og legger dem i handlekurven. Deretter klikker du på handlekruven i høyre hjørne, og følger de fire punktene for godkjenning av ordren din, forteller hvor vi skal sende ordren din, og foretar til slutt betalingen din. Etterpå vil du motta en e-post som forteller hvor vi vil sende ordren din, ordrebekreftelsen din, som du kan skrive ut eller lagre i postboksen din. Vær oppmerksom på at denne e-posten kan ende opp i spam-filteret ditt, så hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelsen, kan du lete under ’reklame’, ’spam’, eller ’uønsket e-post’ i e-postsystemet ditt. Så snart vi har mottatt ordren din, vil vi sette i gang med å bestille varene dine fra vår leverandør eller sende varene med en gang, hvis vi allerede har dem på lager. Vi sender varer fra Pureviva.no aller hverdager.
Til toppen

Jeg har glemt passordet mitt – hva gjør jeg?

Du sender bare en e-post til kundeservicen vår, og oppgir fullt navn samt evt. e-postadresse (den du bruker på pureviva.no), så sender vi deg en e-post med ett nytt passord.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Jeg har mottatt feil vare - hva gjør jeg?

Dessverre kan det skje at vi har kommet til å gjøre en feil ved pakking, og det beklager vi naturligvis svært mye. For at vi best mulig skal kunne rette opp feilen, ber vi deg sende en e-post til kundeservicen vår. I e-posten vil vi be deg om å oppgi ordrenummeret ditt, og beskrive det produktet du har mottatt ved en feil, så detaljert som mulig. Videre ber vi deg om å beskrive det produktet du skulle ha fått. Så vil vi raskest mulig få tatt hånd om saken, og få sendt deg det riktige produktet.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Det mangler noe i ordren min

Dersom det mangler noe i ordren din, beklager vi dette svært mye. Det er høyst sannsynelig snakk om en feil ved pakking, og det skal vi naturligvis rette på så raskt vi kan. Vi ber deg bare om å sende en e-post til kundeservicen vår og oppgi ordrenummeret ditt, samt hvilken vare du ikke har fått tilsendt. Så vil vi undersøke saken, og få ettersendt den manglende varen raskest mulig, dersom vi ser at vi har gjort en feil ved pakking.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse

Ordrebekreftelser har generelt en tendens til å havne i spamfiltre, så prøv alltid å kikke der først. SPAM-filtre kan også hete ’Uønsket e-post’ eller ’Reklame’, alt avhengig av e-postsystemet ditt. Det skjer heldigvis sjeldent at systemet vårt ikke får sendt en ordrebekreftelse til den e-postadressen du har oppgitt da du plasserte ordren din. Ønsker du en en bekreftelse på at ordren din har gått gjennom, ber vi deg sende en e-post til kunderservicen vår, hvor du oppgir fullt navn samt hvilken e-postadresse du har registrert deg med på pureviva.no. Vi vil undersøke om ordren har gått gjennom, og komme tilbake til deg raskest mulig.
Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Jeg har kommet til å lage for mange ordre

Har du ved en feil kommet til å plassere to eller flere ordre, kan du bare ringe eller skrive en e-post til kundeservicen vår, og forklare hvilken ordre du ønsker å annullere – så får vi den annullert i en fart, slik at vi ikke sender av gårde for mange ordre til deg.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Kan jeg annullere ordren min?

Du står helt fritt til å annullere en ordre hos oss, hvis den ikke allerede er i ferd med å bli pakket, eller allerede er sendt. Vi ber deg kontakte kundeservicen vår raskest mulig. Her skal du oppgi ordrenummeret ditt. Så vil vi undersøke om vi rekker å annullere ordren din, og i såfall bekrefte annulleringen.Rekker du ikke å kontakte oss innen ordren din har blitt sendt ut fra pakkelageret vårt, eller angrer du på kjøpet etter at ordren er sendt, kan du saktens fortsatt annullere kjøpet. Du kan bare nekte å motta pakken når Posten/Bring leverer pakken din, eller selv returnere pakken til oss – se punktet Kan jeg returnere en vare/ordre?. Nekter du mottak av pakken, vil denne komme i retur til oss. Dersom du velger denne løsningen, ber vi deg vennligst kontakte kundeservicen vår per e-post eller telefon, og opplyse om dette i god tid, slik at vi raskest mulig kan refundere beløpet for ordren din, når pakken kommer i retur til oss. Vi gjør i den forbindelse oppmerksom på, at Teller og PBS, som håndterer krediteringen, noen ganger kan ha en ventetid på 3-7 dager, så det kan ta litt tid før du kan se pengene på kontoen din igjen.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Jeg har oppgitt feil navn/adresse – hva gjør jeg?

Hvis du har kommet til å skrive inn ufullstendige leveringsopplysninger, ber vi deg om å raskest mulig ringe eller sende en e-post til kundeservicen vår, og gi oss de korrekte opplysningene – husk å oppgi ordrenummeret ditt i e-posten. På den måten kan vi raskest mulig rette feilen, og få sendt ordren din avgårde til deg.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Kan jeg legge til varer på ordren min?

Dessverre gir systemet vårt oss ikke mulighet til å legge varer til på en ordre som allerede er gjort. Årsaken til dette er at vi kort tid etter at ordren har gått gjennom, setter i gang med å pakke den. Videre er betalingen din sikret gjennom NETS, slik at vi aldri kan heve mer enn hva du opprinnelig bestilte for. Det er din sikkerhet som er i høysetet hos oss. Vi kan allikevel i noen tilfeller rekke å annullere ordren din, og så kan du gjøre en ny ordre med den ekstra varen. Kontakt kundeservicen vår og forhør deg om vi rekker å annullere ordren din.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Kan jeg fjerne varer fra ordren min?

Ja, hvis ordren ikke allerede er sendt avgårde, eller holder på å bli pakket. Vil du ha fjernet en vare fra ordren din, må du sende en e-post til kundeservicen vår og oppgi ordrenummeret ditt samt hvilke varer du ønsker å fjerne fra ordren. Vi refunderer naturligvis beløpet for de varene som du allikevel ikke ønsker å motta. OBS! Er det en vare som må anskaffes du ønsker å fjerne fra ordren din, kan dette dessverre ikke la seg gjøre. Dette da vi på hjemmesiden har opplyst at varer som må anskaffes, ikke kan annulleres.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Jeg har ikke mottatt ordren min - hva gjør jeg?

Hvis du ikke har mottatt en e-post fra oss om at leveringen din er forsinket, kan det være andre årsaker til at ordren din ikke har kommet frem som forventet. Det er i denne forbindelse noen ting du selv kan gjøre:

  • Du kan undersøke om du har oppgitt korrekt navn og adresse til oss (Hvis ikke, ta kontakt med oss)
  • Du kan undersøke om du har synlig navn på døren/postkassen? (Hvis ikke, rett opp dette, og ta kontakt med oss)

Har du blitt opplyst om trackingnummeret?
Hvis du følger dette link til Postens hjemmeside kan du taste inn trackingnummeret og se hvor pakken din befinner seg.
Har du ikke blitt opplyst om trackingnummeret
Skyldes det at ordren din er sendt som rekommandert brev (maxibrev). Noen ganger glemmer postbudet å legge en henteseddel i postkassen din, hvis det ikke har vært noen hjemme for å motta pakken. Informér dem om at pakken er sendt som rekommandert brev (maxibrev) (husk bilde-ID).
I begge tilfeller vil pakken komme i retur til oss innen ca. 10-14 dager, og vi vil da kontakte deg. Hvis du ikke kan se noen umiddelbar grunn til at pakken din ikke har nådd fram, kan du alltid kontakte kunderservicen vår, og så vil vi hjelpe deg med å finne pakken din, så raskt vi kan.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Når kan jeg forvente levering?

Vi forsøker alltid å sende så raskt som mulig. Vi får varer fra leverandørene våre alle hverdager, og da vi selv er lagerførende for de fleste produktene som vi selger i butikken vår, kan vi levere svært raskt. Ved de langt fleste ordrene, kan vi holde en leveringstid på 2-5 hverdager (helger er unntaket). Vi kan allikevel ikke garantere dette 100 %, da det kan forekomme situasjoner da varer er utsolgt hos leverandørene våre, eller ved andre spesielle tilfeller.
Faktorer som kan ha innflytelse på leveringstiden:
Restordre
Da vi fører 10 000 forskjellige varer, kan vi dessverre ikke ha samtlige varenumre på lager hele tiden, selv om vi forsøker. Det kan derfor i noen tilfelle forekomme at en vare er på restordre hos leverandøren vår over en periode. Det er naturligvis beklagelig at det i disse sjeldne tilfellene kan føre til en lengre leveringstid enn normalt. Dersom en vare er på restordre hos leverandøren vår, forsøker vi best mulig å informere kundene våre om dette, via e-post.
Varer som må anskaffes
Noen produkter i butikken vår er merket varer som må anskaffes (det står også under produktet på hjemmesiden), og disse har en lengre leveringstid (opp til 14 dager), da vi ikke selv har varen på lager, og derfor må bestille hos leverandørene våre – som kanskje ikke heller har produktet på lager. Hvis ordren din består av flere varer, og den ene varen enten er en vare som må anskaffes, eller en vare som er på restordre hos leverandøren vår, vil vi alltid sende ordren din samlet – og dette kan føre til litt lengre leveringstid. Da varer som må anskaffes bestilles hjem til en spesifikk kunde, kan ordre som inneholder varer som må anskaffes ikke annulleres som normalt. Vi forsøker alltid å ha de mest vanlige varene på lager, slik at vi kan sende avgårde fra dag til dag. Vi vil gi deg beskjed per e-post når du har bestilt varene dine, og igjen når vi sender ordren avgårde fra pakkeavdelingen vår.Hvis det er lenge siden du gjorde ordren din hos oss, og du ikke har hørt fra oss per e-post, ber vi deg om å kontakte kundeservicen vår per e-post, og oppgi ordrenummeret ditt. Så vil vi undersøke når du kan forvente å motta ordren din.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Kan dere sende ordren min i dag?

Hvis du ikke har tid til å vente på å få ordren din levert samlet, er du mer enn velkommen til å kontakte kundeservicen vår per e-post og forhøre deg om vi kan sende ordren din avgårde uten den/de varen/r som vi fortsatt venter på. Systemet vårt gir oss dessverre ikke mulighet til å gjøre ettersendinger i disse tilfellene, og derfor kan vi utelukkende refundere beløpet for de varene som du ikke får tilsendt. Du kan saktens også plassere en ny ordre for den varen som dessverre er på restordre, og så vil vi sende den avgårde så snart vi igjen får den hjem fra leverandøren vår. Da vi har gratis frakt på alle ordre over 100 kr., håper vi på din forståelse for dette.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Kan dere levere til utlandet?

Vi leverer også gjerne til utlandet, og gjør oppmerksom på at prisene og leveringstidene våre endrer seg, når du bestiller til utlandet. Under kan du se hvordan prisene våre og levering til utlandet henger sammen:

DestinasjonPrisLeveringstidTracking
Færøyene169,-2-10 hverdager + Evt. tollbehandlingMed tracking når mulig
Grønland169,-2-6 hverdager + Evt. tollbehandlingMed tracking når mulig
Sverige99,-Svensk nettsideSe her >>
Danmark99,-Dansk nettsideSe her >>
Finland99,-2-6 hverdagerMed tracking når mulig


Til toppen

Er produktet på lager?

Ønsker du å vite om et bestemt produkt er på lager, eller å få vite når det igjen kommer på lager, kan du sende en e-post til kundeservicen vår, så vil vi undersøke det med det samme, og komme tilbake til deg raskest mulig.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Spørsmål om produkter

Om du har spørsmål om bruken, virkningen, doseringen mm. til et produkt, eller på annen måte vil ha rådgivning om ett av våre mange produkter, må vi dessverre henvise til at vi ikke kan yte denne servicen. Dette er på grunn av at Helsetilsynets regler og regulativer rundt rådgivning ved salg av helsekost og naturlegemidler gjør at vi må fraholde oss fra dette. Hvis du har behov for ytterligere informasjon om et produkt, må vi dessverre be deg finne informasjonen vi a Google eller noen av de mange gode helseforumer på nettet.
Til toppen

Betaling med MasterCard - informasjon

Hvis du betaler med MasterCard, kan det godt se ut som om vi har trukket beløpet fra kontoen din uten at pengene faktisk er trukket. Dette kan f.eks være tilfelle i situasjoner der kunden har angret på kjøpet. Du er ikke den eneste som har opplevd dette, og det er frustrerende, både for deg som kunde og for oss som nettbutikk. Saken er dessverre at vi som nettbutikk ikke har noe å gjøre med at pengene blir reservert på kontoen din, og derfor kan vi sjeldent være behjelpelige i disse situasjonene.
Derfor blir pengene dine reservert
Når man handler med MasterCard, heves ikke pengene med det samme, og da man ikke kan heve et større beløp enn hva man har til rådighet på kontoen sin, er det nødvendig for kortutstederen (banken) å reservere kjøpsbeløpet, slik at banken kan være sikker på at pengene fortsatt er på kortet når de skal trekkes.
Les her hva du kan gjøre og få forklaring på hvordan reglerne henger sammen
Om du kan få slettet en reservasjon, avhenger av de kortholderreglene som fulgte med da du fikk ditt MasterCard. Reglene fra bank til bank minner mye om hverandre, men det er allikevel variasjoner, og derfor kan man ikke bare gå ut fra at reglene er like i f.eks. Nordea og DNB.Nordeas regler er allikevel forholdsvis typiske for de fleste norske pengeinstitusjoner, og derfor er følgende fremgangsmåte en god rettesnor:

  • Ta kontakt med den gjeldende nettbutikk. Det er en mulighet for at de via sin betalingsløsning kan slette reservasjonen uten å involvere banken.
  • Er dette ikke mulig, er det kortutstederen du må få tak i. Du skal allikevel kunne dokumentere at du har kontaktet eller forsøkt å kontakte nettbutikken, før banken vil hjelpe (f.eks en utskrift/skjerm-utskrift av e-post korrespondanse)
  • Banken din undersøker deretter saken, og har mulighet til å frigi pengene i mellomtiden.

Kilde: www.emaerket.dk
Til toppen

Hvilke betalingsmuligheter har jeg?

Hos www.pureviva.no kan du bestille varene dine online og betale med: Visa, Master Card, Maestro, Visa Electron, American Express, V PAY og JCB. Alle priser på pureviva.no (på web-adressen https://www.pureviva.no) er inkl. moms. Betalingen vil fremgå på kontoen din som Firtal Web, da det er firmanavnet vårt ved PBS. Du må dessverre ha et kredittkort for å kunne bestille på Pureviva.no
Til toppen

Kan jeg få tilsendt en faktura?

Du kan absolutt få tilsendt en pdf-faktura per e-post, hvis du kontakter kundeservicen vår. Husk å oppgi ordrenummer og skriv at du ønsker å få tilsendt en faktura.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Er frakten gratis?

Vi tilbyr alltid gratis frakt på alle ordre over 700 kr. Er ordrebeløpet under 700 kr. vil det komme et fraktgebyr på 79 kr. i tillegg. Fraktgebyr for utenlandske ordre på NOK 300,- som svar til utgiften vi har ved å sende ordrene.
Til toppen

Handel via EAN-fakturering

Vi kan gjerne lage en EAN-fakturering til deg eller bedriften din. Det krever bare at dere tar kontakt med oss via kundeservice e-posten vår på: kundeservice@pureviva.no. Her vil vi be dere om å oppgi følgende:
- Hvilke produkter samt antall (gjerne inkl. varenummer)
- EAN nummer
- Bedriftens opplysninger: Navn, adresse, telefonnummer mm.
- E-post adressen til EAN-fakturaen (viktig)
- Leveringsadresse
Vi gjør oppmerksom på at vi tar 49 DKK i fakturerings- og håndteringsgebyr for EAN-ordre, og har et minimumsordrebeløp på 500 DKK, samt 10 kr. per varenummer som bestilles.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Kan jeg returnere en vare/ordre?

Hos pureviva.no har du alltid 20 dages retur-/angrerett (gjeldende fra den dagen du mottar ordren din). Før vi kan håndtere returneringen din, er det nødvendig at du kontakter kundeservicen vår, og gjør dem oppmerksomme på at du vil returnere en vare. Når du har vært i kontakt med en av våre kundeservicemedarbeidere om returneringen, er det svært viktig at du legger ved en lapp i returpakken din, med ordrenummeret ditt, og videre skriver at du ønsker pengene returnert. På denne måten kan vi best håndtere saken din raskt og korrekt. Returnerte varer uten ordrenummer vil dessverre ikke bli ekspedert. Varene skal alltid returneres i samme stand og emballasje, og i evt. beskyttende emballasje – f.eks skal dufter og kremer ikke være åpnet. Utgiftene for returforsendelsen dekkes alltid av kunden. Du bes å sende varen i retur til oss på følgende adresse:

Firtal Web ApS (Made4men Aps)
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
CVR-nr: 30 23 87 61.

(Husk å spare på postkvitteringen din som dokumentasjon for at du har returnert pakken)OBS! Vi kan ikke garantere, at du får pengene returnert for en vare, før vi har sjekket varen på varemottaket vårt. Hvis vi mottar en vare som du ikke kan returnere (f.eks. pga. åpnet emballasje, eller fordi du selv er skyld i defekten, vil vi bare sende varen i retur til deg.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Angrerett

Hvis du av en eller annen grunn angrer på kjøpet ditt etter at pakken er sendt avgårde, kan du angre kjøpet med å nekte å motta pakken når den leveres av Posten – så blir den automatisk sendt tilbake til oss, og vi vil sette pengene tilbake på det kortet du har betalt med.
Til toppen

Reklamasjonsrett

Som kunde hos pureviva.no har du 2 års reklamasjonsrett på varene. Dette betyr at du enten kan få byttet varen, få pengene tilbake, eller få avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette forutsetter selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget. Du kan som utgangspunkt kun klage over feil som viser seg senest to år etter at du har fått varen levert. For varen med begrenset holdbarhet, er klagemuligheten din avgrenset av den holbarhetsperioden som Pureviva.no forespeilet deg. Det er din plikt å oppgi, og på forlangende vise, hvordan feilen eller mangelen viser seg. Hvis du oppdager en feil, skal du raskest mulig rette en henvendelse til kundeservicen vår.
Til toppen | Kontakt vår kundeservice.

Fant du ikke svar på spørsmålet ditt?

Vi streber fortløpende etter å optimalisere våre ’Ofte stilte spørsmål’ ut fra spørsmålene til kundene våre. Derfor er du naturligvis alltid velkommen til å henvende deg til kundeservicen vår med de spørsmålene du måtte ha.

Generelt

Jo tidligere på dagen du kontakter vår kundeservice, jo raskere kan vi rekke å behandle henvendelsen din. Dette betyr, at hvis du sender oss en e-post, enten morgen eller formiddag, kan vi, i langt de fleste tilfellene, rekke å håndtere saker som dreier seg om bl.a. returpakker, del-leveringer, krediteringer, ettersendelser, mm.
Det betyr derfor også, at kontakter du oss om ettermiddagen, vil vi som regel først kunne håndtere saken din neste dag.


Til toppen

Varen legges til i kurven din

Kunne ikke legge til i kurven

Fortsett til betaling

Oppdaterer handlekurven din

cart-loader